søndag den 14. april 2013

Barnevognskæde

Som lovet kommer her én af de ting som jeg har ladet mig inspirere mig til, ud fra en DIY fra MARIES FABRIK

Som sagt har jeg ladet mig inspirere, og lavet kæden en lille smule anderledes end den fremstår hos Marie.

Her først et billede af den færdige kæde.




Jeg har lavet de store kugler ud fra en virkelig god DIY fra ovenstående blogger. De findes som DIY i forskellige størrelser, hvor jeg har valgt den største, som passer til styropor-kugle på 3,5 cm, som er købt i Søstrene Grene. Faktisk synes jeg at det er en genial løsning, da kuglerne så bliver helt runde, i stedet for hvis man fylder dem med bamsefyld.
I stedet for en hæklet kæde, eller træperler, har jeg valgt at bruge forskelligefarvede filtkugler, som ligeledes er købt i Søstrene Grene, dog for længe siden. Havde lyst til at den skulle være noget mere farverig, så lille baby har nogle flotte farver at kigge på, når den engang melder sin ankomst ;)

Jeg har også valgt en anden metode til at sætte kæden fast på sele-clipsen, som kan ses på billedet herunder. 



I stedet for bare at binde snoren, fra selve kæden, fast i seleclipsen, har jeg valgt at hækle et lille trekantet stykke i hver side, hvorpå jeg har syet snoren fra kæden.
Hvis jeg selv skal sige det, synes jeg at resultatet af denne metode er blevet ret flot. Desuden gør det også at kæden sidder mere fast på seleclipsen og ikke glider frem og tilbage, hvilket jeg kan forestille mig, hurtigt kan slide snoren op. 


Her er det færdige resultat af barnevognskæden på Barnevognen.
Barnevognen er en helt historie for sig, som der kommer et indlæg om senere ;)

DIY'en på barenvognskæden kan findes HER







1 kommentar: